mobil-logo2.png

 
Spørgsmål & Svar 

 
Hvordan logger jeg på Mobilbanken?
Det første du skal gøre er at tilmelde dig  Mobilbanken. Det gør du i din Netbank, hvor du vælger fanen "Mobilbank" Du får straks på skærmen på din Netbank en mobilkode. Tast din mobilkode når du bliver bedt om det på din mobiltelefon.så er du logget på. Første gang du logger på Mobilbanken, skal du også taste dit bruger-id (cpr-nr. eller NemID-nr.).
 
Kan jeg skifte mobilkode?
Ja, i den almindelige netbank kan du oprette en ny mobilkode, under menupunktet "Mobilbank".
 
 
Koster det noget?
Mobilbanken er gratis. Det eneste du evt. betaler for er datatrafik – tjek priserne hos dit teleselskab.
 
 
Er mobilbanken sikker?
Det er sikkert at bruge Mobilbanken, men der er nogle forholdsregler, som er gode at følge:

Det er vigtigt, at du aldrig viser din kode til andre – eller bare lægger din mobiltelefon fra dig, når du er logget på.
 
Har du en mistanke om, at din kode er blevet afluret eller opsnappet, så kontakt Nordfyns Bank. 
 
 
Hvordan spærrer jeg mobilbanken?
Spær mobilbanken via menuen "Mobilbank" i din Netbank eller
Ring til din rådgiver (indenfor almindelig åbningstid).
 
 
Hvorfor skal jeg ikke bruge nøglerne på mit NemID-kort?
Her i første version af Mobilbanken skal du kun bruge din personlige mobilkode for at logge på. På den måde kan du hurtigt tjekke din konto, uden du skal have nøglekortet frem. Når vi åbner op for betaling af regninger og overførsel af penge, så skal du bruge en nøgle hver gang, du laver en transaktion.
 
 
Skal jeg være kunde i Nordfyns Bank?
Du kan godt bruge Mobilbanken selvom du ikke er kunde i Nordfyns Bank.
 
Alle funktionerne, som ikke er personlige, som f.eks. "valutaregner", kan bruges af alle.
 
 
Hvordan logger jeg af?
Hvis du går ud af Mobilbanken eller skifter til en anden app, så logges du automatisk af med det samme - det kan du forlænge i op til 10 min. under Indstillinger. Det kan være en fordel, hvis du ofte skifter mellem apps.
 
 
Hvordan sorterer jeg min kontooversigt?
Under "Rediger" når du trykker på "menu" kan du markere de konti, du vil have vist og sortere dem ved at trække dem op og ned med knappen til højre.
 
 
Er der krav til mobiltelefonen?
Android:
Styresystemet skal minimum være version 2.1.
 
iPhone:
Styresystemet skal minimum være iOS 4. Understøttelse af iOS3 kommer snart.
 
 
Kan Mobilbanken bruges til iPad og iPod touch?
Ja, du kan godt bruge Mobilbanken på iPod touch – styresystemet skal minimum være iOS 4.
App'en kan også bruges på en iPad, selvom den ikke er optimeret til den.
 
 
Hvorfor kan mobilbanken ikke bruges til alle smartphones?
Vi har valgt at fokusere på Android og iPhone, fordi det er her, den største interesse er. Men vi holder selvfølgeligt et vågent øje med udviklingen - og på hvilke apparater, der er en efterspørgsel.
 
 
Hvordan skifter jeg sproget i app'en?
Du skifter sprog under Indstillinger på din mobiltelefon – og ikke i selve app’en. Hvis din mobiltelefon er indstillet til dansk, så er mobilbanken også på dansk. Hvis mobiltelefonen er indstillet til et andet sprog end dansk, så er mobilbanken på engelsk.
 
 
Kan jeg bruge mobilbanken, hvis jeg har Netbank Erhverv?
Nej. Der er ikke udviklet en mobilbankløsning til erhvervskunder. 
 
 
Hvorfor er det ikke muligt at overføre penge og betale regninger endnu?
Vi har valgt at lancere mobilbanken gradvist, for at komme så hurtigt ud med den som muligt. I løbet af foråret opdaterer vi app'en med flere funktioner.
  
 
Hvad er åbningstiden i Mobilbanken?
Mobilbanken er altid åben, men funktionerne Konto og Depot er lukket fra kl. 24.00 til senest kl. 06.00.
 
 
Hvis du har yderligere spørgsmål vedrørende Mobilbanken eller brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte vores hotline på tlf. 59 48 93 60.